5 LANGKAH yang perlu di DIIKUTI supaya anda TIDAK mengalami KERUGIAN atau KEKESALAN ketika MEMBELI atau MENEMPAH LANGSIR




Assalamualaikum & hai, apa kabar semua. Dalam post ini, saya Cikgu Rogayah Ghazali aka Sifu Langsir, ingin berkongsi
RAHSIA, ILMU, TIPS & PANDUAN LENGKAP TENTANG LANGSIR.

Dalam perkongsian kali ini, Sifu dedahkan 5 LANGKAH yang perlu di DIIKUTI supaya anda TIDAK mengalami KERUGIAN atau KEKESALAN  ketika MEMBELI atau MENEMPAH LANGSIR disebabkan harga langsir yang MAHAL.

Sebenarnya kos langsir ini tidaklah semahal mana jika kita ada ilmu. Jika tidak ada ilmu kita akan mudah percaya dengan cakap-cakap org.

Sebagai contoh, kita bagi tau jurujual ukuran rel 10 kaki, labuh langsir 2.5 meter dan kita hendak jahit langsir french pleat. Maka jurujual bagi tau kita perlukan kuantiti kain sebanyak 20 meter.  Oleh kerana tiada ilmu, kita pun percaya kepada jurual tersebut.

Bila langsirnya dah siap jahit, didapati ada byk lagi lebihan kain. Bukankah kita yg rugi & kedai tersebut yang untung. Sedangkan utk ukuran & design tersebut, kita hanya perlukan 11 meter kain sahaja.

Sebelum anda membuat keputusan samada untuk membeli langsir readymade, menempah langsir atau belajar design-design langsir kesukaan anda, Sifu galakkan anda membaca artikel ini sehingga habis & ikut 5 LANGKAH yang sifu nyatakan di bawah supaya anda ada ilmu tentang langsir dan seterusnya dapat mengelakkan anda dari kerugian atau kekesalan.


Adakah anda semua dah ready? Jika ya, teruskan membaca.

5 LANGKAH yang perlu di DIIKUTI supaya anda TIDAK mengalami KERUGIAN atau KEKESALAN  ketika MEMBELI atau MENEMPAH LANGSIR.

1) Memilih warna langsir yang sesuai dengan cat dinding rumah anda.

Bahagian ini adalah sangat kritikal, kerana jika anda tersalah pilih warna atau corak kain, rumah anda akan kelihatan sempit dan serabut. Di sini Sifu bantu anda dengan menyenaraikan pilihan warna yang matching. Klik di sini utk dptkan senarai warna-warna yang matching.

2) Memilih Fabric yang sesuai

3) Memilih design langsir yang sesuai

4) Cara mengambil ukuran rel atau rod yang betul 

5) Cara mengambil ukuran labuh langsir yang betul


Jika anda mahukan artikel ini dihantar & disimpan ke dalam email anda, sila klik di sini.


Sifu harap semoga ilmu ini bermanfaat kepada anda semua.



Comments

Popular posts from this blog

Langsir - Pattern-pattern Langsir Terkini & Terbaru

Cara-cara membuat LANGSIR Boxpleat, Butterfly, Smocking & Double Butterfly

Langsir - Aneka Pattern Langsir Loose Scallop & Pelmet Terkini & Terbaru