Tips Memasang Rel Langsir

Tips utk memasang rel langsir supaya kerja2 mendrill dan memasang jadi lebih cepat dan efisen. Silakan share utk manfaat bersama

1) Ukur lebar bingkai tingkap atau pintu yang hendak
dipasangkan rel.
2) Dapatkan titik tengah bingkai tersebut dan tebuk lubang dititk
tengah itu.
3) Lekatkan(skrukan) rel ke dinding bermula dari titik tengah bingkai yang telah ditebuk lubangnya (jika kita bermula dari titik tengah ini, kerja-kerja memasang rel ini boleh dilakukan oleh seorang pekerja sahaja. Kita tidak perlukan pekerja tambahan utk menyokong rel dibahagian hujung. Kita sudah jimat kos bayar gaji pekerja.)
4) Setelah rel diskru di titik tengah, rel itu sendiri boleh di gunakan untuk menanda kedudukan lubang yang akan di tebuk selaras dengan kedudukan braket yang telah siap dipasang dihujung kiri dan kanan rel.
5) Setelah kedudukan rel tersebut dipastikan betul-betul lurus, kedudukan lubang yang selaras dengan braket ditanda dan kemudian barulah ditebuk lubangnya. Seterusnya barulah diskru ke dinding bahagian hujung kanan dan kiri rel tersebut. Untuk langkah 1 hingga langkah 5, sila rujuk Gambar2 di bawah.

Nak pendapatan 5 angka sebulan dgn bisnes langsir?
Jika ya sila klik di sini http://kelaslangsir.com/wp/kelas-langsir-online/

Kalau nk join kelas face to face boleh call 019-623 2564
Dah LIKE page nihttps://www.facebook.com/KelasJahitanLangsirCaraMudah/ ? Apa faedahnya? LIKE jika nak macam2 tips berkaitan dgn langsir seperti tips buat scallop, tips pasang langsir, tips pasang hook, tips nak atasi masalah langsir terpendek atau terpanjang, tips pasang rel dan mcm2 lagi.




tips mengerudi supaya habuk tidak beterbangan jatuh ke bawah dan mengelakkan kita daripada melakukan dua kali kerja iaitu membersihkan habuk tersebut. untuk mengatasi maslah ini, kita juga boleh membeli gerudi yang ada fungsi menyedut habuk.


Ok nak uji sedikit anda semua mengena pengetahuan mengenai langsir..ok antara 1a dan 1b yg manakah cara pemasangan rod yang betul?...dan kenapa anda pilih 1a atau 1b..
LIKE KOMEN AND SHARE POST NI KALAU NAK TAU JAWPAN DRP SAYA...Dah dpt 1000likes komen n share sy bgtau jawapan.. Bukan apa sy nak tengok berapa orang yg betul2 keep in touch dgn sy... Walaupun xpernah jumpa tapi kita bersilaturrahim di dlm fb
Ok siapa yg nak sentiasa dpt tips2 dan xnak ketinggalan tips drp sifu langsir boleh setting page sifu langsir sbg see at first di profile masing2..



Comments

Popular posts from this blog

Langsir - Pattern-pattern Langsir Terkini & Terbaru

Cara-cara membuat LANGSIR Boxpleat, Butterfly, Smocking & Double Butterfly

Langsir - Aneka Pattern Langsir Loose Scallop & Pelmet Terkini & Terbaru